Pelin s„„nt”j„ ja muita ohjeita =============================== Pelin nopeutta voit s„„t„„ antamalla RUN- komennon parametriksi yhden kirjaimen v„lilt„ A - O (oletusnopeus on J). A on nopein ja O hitain. N„pp„imet --------- ESC Yhden tai kahden pelaajan valinta F1 Digger ampuu, jos "nuppi tutisee" F7 Ž„net p„„lle/pois F9 Musiikki p„„lle/pois Space Pause F10 Pelin lopetus Joitain s„„nt”j„ (sik„li kuin min„ tied„n): - Alkuruudussa voit valita joko yksi tai kaksi pelaajaa ESC:i„ painamalla. - Taso p„„ttyy, kun joko tapat viimeisen vihulaisen tai sy”t tason viimeisen timantin. Muista sy”d„ kaikki s„kit ennen t„t„. - Tasoja on kahdeksan erilaista. Jos p„„set vimeiselle tasolla, peli jatkuu muistaakseni nelj„nnest„ tasosta. - Vihulaisten m„„r„ lis„„ntyy, mit„ pitemm„lle p„„set. Sinun on my”s tapettava entist„ enemm„n vihulaisia, ennen kuin kirsikka syttyy. - Timantista saat 25 pistett„, s„kist„ 500, vihulaisen ampumisesta 250 ja kirsikoista 1000. - Sy”ty„si kirsikan voit sy”d„ vihulaisia. Ekasta sy”dyst„ saat 200, seuraavasta 400 sitten 800, 1200 jne. Eli jos vihulaisia on vain yksi, niin se kannattaa ennemmin ampua (= 250 pistett„). - Uuden el„m„n saat aina 20 000 pisteen j„lkeen - Voit ampua vihulaista, jos "nuppisi tutisee" eli diggerin hytti pomppii yl”s ja alas. Ampumisen j„lkeen digger lataa jonkin aikaa, ennen kuin voit taas ampua. - K„yt„ s„kkej„ vihulaisten tappamiseen pudottamalla s„kki p„„h„n. S„kki s„rkyy, jos sen pudottaa v„hint„„n kaksi kerrosta. Muista sy”d„ s„rkyneest„ s„kist„ l”ytyv„ kulta ennen kuin se katoaa. - Jos olet kaivanut s„kin alle pystysuoran k„yt„v„n, niin voit est„„ s„kki„ putoamasta tukemalla sit„ (paina nuoli yl”sp„in koko ajan). Kun vihulainen tulee alle, niin sitten „kki„ alta pois. HUOM, tukiessasi s„kki„ voit ampua TAAKSE PŽIN. Kun s„kki putoaa, vihulaiset pyrkiv„t pakoon. Joten odota riitt„v„n kauan enen kuin pudotat s„kin. - Žl„ kisaile vihulaisen kanssa s„kki v„liss„nne; vihulainen suuttuu ja muuttuu kaivamaan pystyv„ksi ja k„y kimppuusi. - Yrit„ kaivaa yhten„isi„ k„yt„vi„, joissa ei ole paikkoja, joissa vihulaiset voisivat "muhia". T„ll”in ne muuttuvat kaivamaan pystyviksi ja sinun k„y kalpaten. - Yrit„ kehitt„„ jokaista kentt„„ varten sopiva taktiikka. Tosin eri kerroilla vihulaiset valitsevat hieman eri reittej„, jos vain pystyv„t. # # # PS. Oma enn„tykseni on vuoden 1986 lopulta v„h„n yli 90 000 pistett„ pelattuna Atkinsissa DT 13 B luokalla lopput”iden lomassa.