KEYOB, a Key Object recaller, by Joseph K. Horn Date: 5/25/92 ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ³ Mini-instructions: Press KEYOB then press any key; its system ³ ³ default object will be returned to the stack (works for any key, ³ ³ shifted key, alpha key, alpha shifted key, or menu key). ³ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ The old GETKEY program on Goodies Disk #2 fetches any key's user assignment. This new KEYOB program instead fetches the built-in standard default assignment, including (and most usefully for) nonprogrammable and menu keys, like 2D and CLK. KEYOB is most useful when assigned to a key, so that you can easily use it to fetch menu keys. The examples below assume that you have done so. That key can now be called the KEYOB key in USER mode. EXAMPLES: (1) To fetch the SIN function to the stack, press KEYOB SIN. (2) To fetch the entire MATH PARTS menu list onto the stack, press MTH KEYOB PARTS. (3) To fetch the XYZ mode key program onto the stack, press MTH VECTR KEYOB XYZ. (4) To fetch the Interactive Stack program, press KEYOB [up-arrow]. (5) To change the blue-shifted TIME key to be a clock display toggle, press MODES NXT KEYOB CLK 72.3 blue-CST ASN. Now press USR until you see USER at the top of the display, and try your new clock toggle key by pressing blue-4 repeatedly. Note: to find the hex address of a fetched key object, use any address finder, such as ADDR in the HACKIT library, or ADR? in the <-LIB-> library (called LIB.LIB on this disk), or the ADDR program found on Goodies Disks #1 and #2.